King Bibi (2018)

Israël
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Dan Shadur
met Alon Aboutboul en Benjamin Netanyahu

De documentaire King Bibi Netanyahu laat aan de hand van media-optredens zien hoe de premier zich in de afgelopen veertig jaar heeft ontwikkeld. Hoe is Benjamin ‘Bibi’ Netanyahu op het punt gekomen dat hij kans maakt om de langstzittende minister-president in de geschiedenis van Israël te worden? Netanyahu’s media-optredens van de afgelopen veertig jaar laten zien hoe hij zich heeft ontwikkeld van Israëls politieke hoop tot controversieel persoon. Door de één wordt hij gezien als redder van Israël en door de ander als cynische, agressieve politicus die er vooral op uit is zijn macht te behouden.