Paradogma (2018)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Marijn Poels
met Sietske Bergsma, Norbert Bolz en Alexander Dugin

Wie zich kritisch uitspreekt of vragen stelt over bepaalde vraagstukken wordt al snel weggezet als verdacht of gevaarlijk. Dat ondervindt documentairemaker Marijn Poels in zijn documentaire Paradogma. Waarom eigenlijk? Poels gaat op zoek naar antwoorden achter dit fenomeen dat het debat lijkt te verstikken en het volk te verdelen in links, rechts, goed of slecht. Hoe vrij en liberaal is het westen eigenlijk en moeten we andere perspectieven negeren of juist omarmen? Paradogma is een persoonlijke reis langs oeroude conflicten in een nieuwe tijd waarin wereldbeelden met elkaar botsen, en het vrije woord steeds verder onder druk lijkt te staan.