Devil’s Pie - D’Angelo (2019)

Alternatieve titel: Devil's Pie

1 stem

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Carina Bijlsma
met D'Angelo, Questlove en Pino Palladino

Documentaire over soulmuzikant D’Angelo tijdens de tournee van zijn album 'Black Messiah'. De muzikant ging de jaren ervoor door een moeilijke periode waardoor hij ruim een decennium uit het publieke oog verdween. In die tijd raakte hij in een spirituele crisis door zijn status als superster, wat zich uitte in meerdere tragedies en keerpunten in zijn leven. Documentairemaker Carine Bijlsma interviewt D'Angelo zelf, maar ook mensen als Questlove en Pino Palladino.

• Vanaf 16 mei in de bioscoop

Vanaf 16 mei in de bioscoop (Amstelfilm)