Mixed Match (2016)

Canada / Verenigde Staten
Documentaire / Animatie

geregisseerd door Jeff Chiba Stearns

Multiraciale mensen, in Noord-Amerika “hapa” genoemd, zijn waarschijnlijk de snelst groeiende bevolkingsgroep van de wereld. Vanwege hun complexe genetische samenstelling hebben patiënten van een gemengd ras moeite met het vinden van beenmerg- of rode bloedceldonoren. Aziatische en Afrikaanse etniciteiten zijn al schaars in de bestaande databases, profielen met gemengd ras zijn nog veel zeldzamer. Regisseur Jeff Chiba Stearns, was niet op de hoogte dat deze biologische kwestie impact kon hebben op hemzelf en zijn kinderen, totdat hij er deze documentaire over maakte. Zijn onderzoek richt de schijnwerpers op Mixed Marrow, een organisatie in dienst van het registreren van multi-etnische mensen in een donorlijst.