Facing the Dragon (2018)

Documentaire

geregisseerd door Sedika Mojadidi

Twee vrouwen weigeren zich de mond te laten snoeren en te laten onderschatten in het door mannen gedomineerde Afghanistan. Nilofar Ibrahimi, een van de weinige vrouwen in het Afghaanse parlement, en journaliste Shakila Ibrahimkhail moeten overleven in een land waar het patriarchaat de pan uitrijst. Beiden doet dat met ongelooflijke kracht, maar hun keuzes vragen grote persoonlijke offers. Deze documentaire volgt de twee vrouwen vier jaar lang.