Nostradamus: Beyond the Prophecies (2001)

Documentaire

geregisseerd door Joel Bailey
met Ed O'Rosso en Brad Douglas

Geboren in het jaar 1503 en gestorven in 1566, is de "profeet" Nostradamus tot op heden één van de bekendste visionairs ter wereld. Hij zette zijn voorspellingen op papier in een even poëtische als cryptische vorm. Hiermee leidde hij de kerk om de tuin, omdat zijn denkbeelden niet altijd strookten met die van de machtige geestelijken van die tijd. Zijn voorspellingen hebben betrekking op de eeuwen ver na zijn tijd. Velen van zijn profetieën zijn daadwerkelijk uitgekomen. De Tweede Wereldoorlog, de aanslag op John F. Kennedy maar ook recentelijk de aanslag op het World Trade Center zijn onderdeel van zijn angstaanjagend nauwkeurige voorspellingen.