Jun Zi Hao Qiu (1984)

1 stem

Hongkong

geregisseerd door Ringo Lam
met Alan Tam, Brigitte Lin en Chi Fai Chan

Jo Jo maakt deel uit van een team onderzoekers dat probeert te achterhalen waarom de jeugd zo zielloos en levensloos geworden is. Ze gaat undercover en ontmoet Alan Ng, een jonge nietsnut, die ze voor zich probeert te winnen. Ze slaagt echter iets te goed in haar opzet, want Ng raakt helemaal in de ban van Jo Jo en wil haar niet meer kwijt. Hij wil zelfs zijn oude leven opgeven voor haar.

Oude Ringo Lam.

Erg oude Ringo Lam zelfs, want veel Ringo Lam valt er nog niet te herkennen. Zo'n typisch filmpje waar Hong Kong regisseurs wat ervaring mee konden opdoen, de klappen van de zweep enzo ... Het is een redelijk bekend comedy gebeuren waar Lam vooral de honeurs waarnam.

Van z'n typische misdaad elementen, maatschappijkritische noten en grimmige toon valt nog maar zeer weinig te merken, of je moest echt met terugwerkende kracht bepaalde zaken gaat analyseren. Maar da's makkelijk achteraf natuurlijk, ik denk niet dat iemand toen, op basis van deze film, een idee had wie Ringo Lam net zou gaan worden als regisseur.

Gewoon komedietje dus. Niet echt dramatisch slecht, maar ook niet bepaald goed. Het is redelijk vlot en kijkt makkelijk weg, maar daar houdt het dan ook zo'n beetje mee op. Voor de echte Lam completisten dus, de rest kan deze film makkelijk aan zich voorbij laten gaan.