Derrière les Volets (2017)

Alternatieve titel: Behind the Shutters

1 stem

België
Documentaire

geregisseerd door Messaline Raverdy

Bij de lege koffiecichorei-fabriek van Raverdy blijven de deuren gesloten, net als alles eromheen. De regisseuse, zelf afkomstig uit de Raverdy-familie en in verwachting van haar eerste kind, gaat op zoek naar de verhalen achter dit afgesloten stukje stad. Ze trekt in bij haar 91-jarige grootmoeder die aan de overkant woont. Via oude foto’s, reclamefolders, mythes, taalspelletjes, gesprekken met haar grootmoeder en voormalige vrouwelijke fabrieksarbeiders, kan ze de gebeurtenissen van voor de sluiting stukje bij beetje achterhalen.