Una Banda de Chicas (2018)

Alternatieve titel: A Girl's Band

1 stem

Argentinië
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Marilina Giménez

Zes jaar lang rockte Marilina Giménez vol overtuiging de basgitaar in de driekoppige vrouwenband Yilet. De Argentijnse werd, net als andere vrouwelijke collega’s, geconfronteerd met een door mannen gedomineerde, vaak seksistische industrie. Het inspireerde haar tot het maken van deze muziekdocumentaire, waarin ze met haar camera en vele vragen het Argentijnse podiumleven induikt. Waarom zijn er zo weinig vrouwelijke supersterren met eigen muziek? Is de rol van de vrouw in de muziekscene verbeterd in de afgelopen decennia?