Rih Rabani (2018)

Alternatieve titel: Divine Wind

Algerije / Frankrijk / Qatar / Libanon

geregisseerd door Merzak Allouache
met Sarah Layssac, Mohamed Oughlis en Messaouda Boukhira

Twintiger Amine en de iets oudere Nour kennen elkaar niet wanneer ze elkaar ontmoeten bij hun voorbereiding op een aanslag. Nour heeft alles over voor de daad die van haar een martelaar zal maken. En ze heeft de touwtjes strak in handen. Haar onervaren medestrijder begint juist twijfels te krijgen over de aanslag op een nabijgelegen olieraffinaderij. Terwijl de twee zich voorbereiden op de actie, leren ze ieder op eigen wijze om te gaan met de existentiële vragen daaromtrent. In de nacht voor de gevaarlijke actie zet Nour haar laatste troef in.