Personal Interest (2015)

Rusland
Misdaad

geregisseerd door Anatoliy Grigorev
met Galina Bezruk, Kirill Zhandarov en Aleksey Nagrudnuy

Tatjana ontsnapt een jaar voor haar vrijlating uit de gevangenis en vlucht naar het vroegere huis van haar grootmoeder in een afgelegen dorpje. Daar ontmoet zij Maxim, een jongeman die de drukte van de grote stad wil verruilen voor de rust van het platteland. Niet veel later duikt ook Oleg op, de vroegere vriend van Tatjana. Tatjana heeft jaren geleden in opdracht van Oleg een bijzonder kostbare ring gestolen uit een regionaal museum, een misstap waarvoor zij uiteindelijk als enige is opgedraaid.

Tegenvallende televisiefilm met weliswaar een aardig verhaal en een paar spannende momenten, maar die —merkwaardig genoeg voor een Russische film— vooral opvalt door matig acteerwerk. Het camerawerk daarentegen is wel goed verzorgd.