Robert Jan Stips - De Tovenaar van de Nederpop (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Marcel Goedhart
met Bart Chabot, Anton Corbijn en Henk Hofstede

Hij was het kloppend hart van Supersister, speelde in Golden Earring, waar hij vioolpartijen voor componeerde. Hij scoorde met Freek de Jonge een nummer 1-hit, produceerde Gruppo Sportivo en was de eerste in Nederland die met samples begon in de band '(The) Nits'. Nu zit hij vijftig jaar in het vak. Portret van Robert Jan Stips, de tovenaar van de Nederpop. Met zijn muzikale vrienden maakt hij een spannende nieuwe plaat à la Supersister. Grote vraag: waarom is zo'n geweldige muzikant onbekend bij het grote publiek?

avatar van adso
Met een still van Rinus , zo blijft RJ onbekend!

avatar van adso
Oké, alsnog een still van RJ, nu in ieder geval bekend bij het grote MM publiek!