Memento Stella (2018)

Japan / Hongkong
Experimenteel

geregisseerd door Takashi Makino

Makino Takashi neemt je mee naar een plek waar andere regels gelden. Hij overmeestert je met zijn universum dat is opgebouwd uit ontelbare (figuratieve) afbeeldingen, aangevuld met een even geraffineerde soundtrack. Soms heel abstract en afstandelijk, dan weer bijna fysiek waarneembaar en verhalend. In de onuitputtelijke gelaagdheid van het beeld zoek je vanzelf naar herkenning. Zo componeer je een verhaal dat gebaseerd is op wat je zelf van de wereld kent, vanuit de referenties die je hebt. Op die manier ontstaat voor iedere toeschouwer een uniek werk dat ook buiten de filmzaal nagalmt.

avatar van tbouwh
Niet eens op imdb terug te vinden

Malick
Waarom schrik je daarvan?

avatar van tbouwh
die emoji's hier zijn over-extreem. Het viel me op. Lijkt me toch wel dat zo'n werk altijd gewoon op imdb zal staan, maar kennelijk niet dus.

avatar van joachimt
joachimt (crew)
tbouwh schreef:
Niet eens op imdb terug te vinden

Nu wel. Zojuist link toegevoegd.