The Mother of Beauty (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Frank van Osch

In de documentaire The Mother of Beauty wordt het verhaal verteld van het Blue Book Modelling Agency-archief waarin het uitzonderlijke levensverhaal van modellenagent Emmeline Snively terug te vinden is. Zij was eigenaresse van The Blue Book Model Agency; hét modellenbureau van Hollywood in het naoorlogse Amerika. Het was Emmeline die Marilyn Monroe ontdekte en met haar nog talloze andere mannelijke en vrouwelijke modellen. Vandaag de dag leven Emmeline Snively's ideeën over beauty nog steeds bij haar modellen. Ze zijn nu rond de negentig jaar oud en houden vast aan hun verouderende schoonheid. Herinneringen uit hun jeugd, levenservaring, ouder worden en sterfelijkheid vertellen het verhaal van een periode gevuld met humor, verdriet en alles ertussenin. Hoe ging het er vroeger aan toe in de modellenwereld? Wat betekent het voor ze om ouder te worden? En blijft 'mooi zijn' belangrijk naarmate de jaren verstrijken?