Purgatory Road (2017)

Horror / Misdaad

geregisseerd door Mark Savage
met Gary Cairns, Luke Albright en Trista Robinson

Vincent en Michael zijn twee katholieke broers die met hun voertuig door het land trekken om gelovigen hun zonden te laten opbiechten. Vincent is de priester en Michael zijn loyale assistent. De broers zijn in hun jeugd getraumatiseerd geraakt nadat hun vader zelfmoord pleegde omdat hij bestolen werd van zijn geld. De broers hebben daarom iets bijzonders in petto voor de zondaars die diefstal bij hen opbiechten.

avatar van jeroentjuhhhhh
Degelijk. Regisseur Mark Savage is samen met Tom Parnell verantwoordelijk voor het verhaal dat, toegegeven wel wat meer wilt (/durft te) bieden dan de doorsnee low budget indie, uiteindelijk door de onvermijdbare houterige acteurs en iet wat onnatuurlijk interacties niet zijn volledige potentie benut. Bovendien verwacht je met special effects powerhouse Marcus Koch toch wat meer op dat vlak. Er is afdoende gore, maar erg buitensporig (laat staan 'splatterig', iets waar ik hem toch wel mee associeer) wordt het nergens. Al met al wel bovengemiddeld genrewerk met een interessant uitgangspunt. Mist echter wat sterke performances en een iets scherpere en vlottere vertelwijze, maar is absoluut een dappere poging.