Sang Penari (2011)

Indonesië
Romantiek

geregisseerd door Ifa Isfansyah
met Prisia Nasution, Oka Antara en Slamet Rahardjo

De jonge adolescenten Rasus en Srintil leiden een leven in armoede in hun kleine, arme dorp Dukuh Paruk in de jaren zestig. Ze worden verliefd op elkaar. Srintil is gezegend met haar dansende bewegingen waarvan gezegd wordt dat ze een bepaalde magie hebben. Veel ouderen geloven dat Srintil is voorbestemd om een ‘ronggeng’ (eerste danseres) te zijn, wat betekent dat ze tot het hele dorp behoort. Hierdoor voelt Rasus zich beroofd van zijn liefde voor Srintil en uit wanhoop verlaat hij het dorp om zich bij het leger aan te sluiten...