Wir Sind Doch Schwestern (2018)

Duitsland

geregisseerd door Till Endemann
met Jutta Speidel, Hildegard Schmahl en Gertrud Roll

In het jaar 1994 komen drie bejaarde zussen samen op een herenboerderij om de honderdste verjaardag van de oudste onder hen te vieren. De jarige Hiltrud is echter tegen haar zin opgedaagd. Zij wordt door haar twee jaar jongere zus Martha onder druk gezet om zich te verzoenen met de ondertussen 84-jarige nakomer Betty. Hiltrud heeft Betty's levensstijl als huishoudster en heimelijke minnares van landheer Heinrich Verhoeven echter steeds verafschuwd. Ze houdt Betty er bovendien verantwoordelijk voor dat haar verloofde Franz, Heinrichs jongere broer, sneuvelde tijdens de Eerste Wereldoorlog.