Sir Chris Hoy: 200mph at Le Mans (2016)

Alternatieve titel: Chris Hoy - from Velodrome to Le Mans

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Sport

geregisseerd door Christian Trumble
met Chris Hoy

In april 2013 stopte Sir Chris Hoy, na elf wereldtitels, zes gouden medailles op de Olympische Spelen en twee op de Gemenebestspelen, met professioneel baanwielrennen. Deze documentaire volgt Chris in het najagen van zijn kinderdroom: een racepiloot van wereldformaat worden. We zijn getuige van de hoogte- en dieptepunten, de adrenaline en de crashes tijdens Chris' queeste om deze gevaarlijke sport in amper drie jaar onder de knie te krijgen. In zijn race naar de finish stelt hij zich de vraag of hij zijn meesterschap in de ene sport kan aanwenden om ook uit te blinken in een andere.