Jonathan Agassi Saved My Life (2018)

Duitsland / Israël
Documentaire

geregisseerd door Tomer Heymann
met Jonathan Agassi

Jonathan Agassi is een zeer succesvolle Israëlische gay pornoster. Acht jaar lang werd hij gevolgd door regisseur Tomer Heymann, in zijn tijdelijke woonplaats Berlijn en thuis bij zijn moeder in Tel Aviv. Naast zijn filmwerk treedt hij op in live-pornoshows en verhuurt hij zichzelf als escort. Al zijn werkzaamheden leggen de makers vast, en ook al beweert Jonathan dat dit werk het allerbeste ter wereld is en zelfs zijn leven heeft gered, al snel wordt duidelijk dat hij niet bepaald gelukkig is. Trauma's uit zijn jeugd achtervolgen hem en de relatie met zijn grotendeels afwezige vader is problematisch. Met zijn moeder heeft Jonathan een liefdevolle, maar ook gecompliceerde band.

avatar van Drs. DAJA
Fantastische documentaire. Je krijgt een kijkje in een bizarre wereld en bent aanwezig bij een indringende ontwikkeling. Voor mij een van de hoogtepunten van het afgelopen IDFA.