Hokuriku Dairi Sensô (1977)

Alternatieve titels: Proxy War in Hokuriku | Hokuriku Proxy War | Hokuriku: Proxy War | Agent of War of the North | 北陸代理戦争

1 stem

Japan
Misdaad / Actie

geregisseerd door Kinji Fukasaku
met Hiroki Matsukata, Yumiko Nogawa en Shin'ichi Chiba

In de setting van de Hokuriku-regio, waar de sneeuw en de koude wind regeren, vinden gevechten plaats tussen yakuza die land belangrijker vinden dan traditie. Noboru Kawada is een Hokuriku-yakuza die iedere mogelijkheid aangrijpt om te overleven, ongeacht ouders, broeders of traditie. Wanneer een yakuza-groep uit Osaka, die droomt van nationale overheersing, zich naar de besneeuwde Hokuriku-regio begeeft, leidt dit tot een bloedige strijd om het grondgebied.