Nancy Drew: Detective (1938)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door William Clemens
met Bonita Granville, John Litel en James Stephenson

De rijke Mary Eldredge wil een grote donatie schenken aan een school, maar voordat ze dit kan doen verdwijnt ze spoorloos. De zestienjarige scholiere Nancy Drew vertrouwt het niet en gaat samen met haar vriendje Ted op onderzoek uit. Ze proberen de verdwenen vrouw op te sporen, maar dat blijkt nog niet eenvoudig te zijn.

avatar van Dutchfan
De dialogen en de manier van acteren van (vooral) hoofdrolspeelster Granville zijn nogal oudbollig, maar ondanks dat heeft deze film zijn charme en zijn momenten.

Eerste van een reeks Nancy Drew -mysteries met Bonita Granville in de hoofdrol.

avatar van Grindhouse62
Ik kijk en herzie heel veel films vanuit mijn eigen enorm gigantische videotheek/collectie, dus ook Nancy Drew - Detective uit 1938 heb ik zojuist gezien. Ik heb mij prima vermaakt met deze detective film en vind de speelduur voor dit soort films meer dan genoeg. Mijn versie was qua beeld en geluid van prima kwaliteit en was voorzien van Engelse ondertiteling. Ik kijk gemiddeld elke dag sowieso 2 films of meer.Ik ben een liefhebber van o.a exploitatiefilms, B-Films en oude films wereldwijd en alle genres. Mij oudste film uit mijn collectie is uit 1915. Als de film Engelstalig of Duitstalig is gesproken dan ben ik niet afhankelijk van ondertitels, is de film anderstalig bv. Chinees e.d. dan zijn naast Nederlandse, de Engelse ondertiteling ook prima Ondanks mijn tik van herzieningen, ga ik natuurlijk ook iets nieuws niet uit de weg en hou het aanbod van Netflix in de gaten.