Nae Yeonaeui Gieok (2014)

Alternatieve titels: My Ordinary Love Story | Memory of My Romance | 내 연애의 기억

1 stem

Zuid-Korea
Romantiek / Mystery

geregisseerd door Kwon Lee
met Ye-won Kang, Sae-byeok Song en Greena Park

Eun-jin loopt tegen de dertig en is in tegenstelling tot haar beste vriendin So-young al jaren op zoek naar een geschikte huwelijkspartner. Ze heeft inmiddels zes mislukte relaties achter de rug. Hyun-suk is haar zevende vriend. Hij is wat saai en lijkt vooralsnog niet geïnteresseerd in een huwelijk. Hoe goed kent ze hem eigenlijk? Heeft hij wat verbergen?

Een romcom met een twist. En wat voor een. Het rustig voortkabbelend verhaaltje over een nogal suffe liefdesrelatie krijgt als een donderslag bij heldere hemel een grimmig karakter wanneer de nieuwste vriend helemaal niet zo saai en gewoon blijkt te zijn als hij zich voordoet. Het laatste deel van deze film heeft veel meer weg van een thriller, maar dan wel een met een knipoog. Maar het is te laat en te weinig.