Duran Duran: There's Something You Should Know (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Zoe Dobson
met Boy George, Cindy Crawford en Simon Le Bon

Sinds hun oprichting in 1978 is Duran Duran een van de bekendste bands ooit. In deze documentaire komen we alles te weten over de populaire band. Aan de hand van gesprekken met de bandleden ontdekken we dat hun roem soms overschaduwd werd door creatieve spanningen, drugs, sensationele krantenkoppen en een lust voor zelfvernietiging. We volgen de band in Tokio waar ze zich voorbereiden op hun Paper Gods-tour en duiken hun archief in om nooit eerder gehoorde liedjes te beluisteren.

avatar van des1
Een groep die ondanks de populariteit artistiek gezien toch ondergewaardeerd wordt. Onterecht als we collega's als Nile Rodgers en Mike Ronson mogen geloven. Een evenwichtiger, historisch overzicht en beeld dat hier opgedist wordt dan bijv. in het portret van George Michael.

avatar van des1
Mark Ronson.

Ik vond het vroeger wel een leuke groep maar deze docu is toch wel vrij mager.

avatar van brucecampbell
Toch één van de beste 80's songs:

Duran Duran - The Chauffeur on Vimeo

avatar van Bubblez
Interessant! Vind het wel opvallend en vreemd dat A View to a Kill nooit genoemd of gespeeld wordt. ?

avatar van Kronos
En Wild Boys ook niet volgens mij. Of ik moet even in slaap gesukkeld zijn.