The Corporate Coup d'Etat (2018)

1 stem

Canada / Verenigde Staten
Documentaire
90 minuten / 58 minuten (ingekorte tv-versie)

geregisseerd door Alfred Peabody

Een democratie moet haar burgers, zeker de meest kwetsbaren onder hen, beschermen. En daarin slaagt Amerika steeds minder. Deze onderzoekende en betogende documentaire vermengt inzichten van filosofen, schrijvers en journalisten met de ervaringen van enkele inwoners van de Rust Belt in het Amerikaanse Middenwesten, waar ooit de staalindustrie floreerde, maar waar na sluiting en outsourcing stedelijke gebieden zijn vervallen tot uitzichtloosheid. Juist hier is de aanhang voor Donald Trump groot, aangezien Trump niet beschouwd wordt als lid van de zo verafschuwde gevestigde orde.