ad
  • 8.111.765 stemmen

Van Verlies Kun Je Niet Betalen (2018)

Documentaire | 64 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Loss Won't Pay the Bills

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: John Albert Jansen

Met onder meer: Adrie Trimpe, Francien Trimpe, Ada Wijkel-Trimpe

IMDb beoordeling: 7,9 (22)

Over Van Verlies Kun Je Niet Betalen

De groentezaak van Adrie en Francien Trimpe in de oude binnenstad van Vlissingen bestaat reeds 65 jaar. Ze zijn beiden zeer slecht ter been, maar Adrie werkt nog steeds 14 tot 16 uur per dag. Net voordat zij in 1957 trouwden, gingen ze voor de eerste en laatste keer op vakantie. Daarna is het er nooit meer van gekomen. Hard werken is hun credo, met hart en ziel. Ada, de veel jongere zus van Adrie, werkt dagelijks mee in de winkel. Ze maakt zich zorgen omdat ze straks voor drie maanden naar Zuid-Frankrijk gaat. Houden Adrie en Francien het nog vol of zullen ze de winkel moeten sluiten?

'Oudste groenteboer van nederland'

Winnaar PZC Publieksprijs en de filmprijs van de Lions Club Vlissingen op Film by the Sea.

T/m 31 december te zien op Picl

Te huur voor 8 euro 50? wtf?

avatar van mikey

mikey

Het is ook een totaal nieuw concept voor mij: je betaalt aan een lokale bioscoop naar keuze 8,50 en dan zie je hem op je laptop??

avatar van Decec

Decec

stinissen

komt nieuwjaarsdag 1 januari om 21:15 uur NPO 2

avatar van Pecore

Pecore

Werkelijk schitterend. Wat een ontroering zo op een brakke nieuwjaarsdag.

avatar van Darbie

Darbie

Mooi gezegd Pecore.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

• 2092 stemmen

Ik zou het heel graag een goede film vinden, het onderwerp spreekt me erg aan. Maar wat leuk is voor een portret van 10- 25 minuten kon het me het volle uur niet boeien. Na een half uur was het allemaal wel verteld. Veel herhaling (is snap het doel van de maker) en er gebeurde gewoon erg weinig. De titel doet ook vermoeden dat het gaat om 'een kleine zaak die amper/niet meer kan rondkomen'. Dat zat er niet in, had me boeiend geleken.

avatar van missl

missl

Wat een mooie docu over 2 mensen die alles doen voor hun zaak. Ontroerend, treffend, zielig. Mooi!