Lockvogel der Nacht (1959)

1 stem

West-Duitsland

geregisseerd door Wilm ten Haaf
met Erika Remberg, Peter van Eyck en Peter Mosbacher

Klaus Petzold exploiteert officieel een informatiebureau. In feite zijn zijn cliënten vrouwen die een excuus zoeken voor echtscheiding. Petzold en zijn collega Zanecki gebruiken de aantrekkelijke Else en Ingeborg om mannen in de val te lokken. Ze zijn de perfecte lokvogels en niet zuinig met hun charmes. Wanneer de list lukt, staat Petzold altijd klaar om passende, compromisloze foto's te maken...

avatar van Brix
Misdaadfilm, gebaseerd op ware feiten, die een aardig fifties tijdsbeeld weergeeft.
Zeker geen komedie, enige humor heb ik tenminste niet kunnen ontdekken.
Peter van Eyck speelt eerder een bescheiden, maar wel degelijke, rol in het geheel (degelijk in de zin van bekwaam acterend )
Erika Remberg was een mooie Oostenrijkse actrice, geboren en getogen in Nederlands indië, die ook een
internationale carrière had.
Naast Mosbacher speelt zij de belangrijkste rol in de film.

Het aandeel van Kai Fischer had van mij wat groter geweest mogen zijn, want voor haar heb ik de film in feite op DVD aangeschaft, waar ik overigens geen spijt van heb.

Mooi dat dit soort films, vooral via Pidax in Duitsland, beschikbaar zijn op DVD, en er zodoende steeds meer aan de vergetelheid ontrukt worden.