Astor Piazzolla Inédito (2018)

Alternatieve titels: Piazzolla, the Years of the Shark | Astor Piazolla - The Years of the Shark | Piazzolla, los Años del Tiburón

Argentinië / Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Daniel Rosenfeld
met Astor Piazzolla en Daniel Piazzolla

De Argentijnse bandoneonist en componist Astor Piazzolla (1921-1992) was de grote vernieuwer van de tango. Met zijn door jazz en klassieke muziek geïnspireerde tango nuevo was hij in eigen land evenwel een controversieel figuur – traditie en revolutie gaan immers slecht samen. De kleine Astor kreeg op zijn negende een bandoneon van zijn vader. Twintig jaar later liep hij tegen de grenzen van de tango op. Zoekend naar zijn eigen stijl ging hij begin jaren vijftig pianocompositie studeren in Parijs. Daar besefte hij dat hij ondanks alles een tanguero is. Een veelzijdige carrière volgde, vooral in Europa en de Verenigde Staten.

Mooie documentaire over een muzikale held van mij!