Kap Nâh (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Bart Grimbergen en Roel Wijngaards-de Meij

Een portret van humoristisch tekenaar Marnix Rueb, het gekwelde kunstenaarsbrein achter de iconische stripheld Haagse Harry. De iconische stripheld Haagse Harry draagt een campingsmoking, heeft een matje in z’n nek, is groot fan van ADO en loopt al vloekend in het plat Haags door de straten. Grof maar toch zacht van aard. En dat is – gek genoeg – bijna tegengesteld aan zijn geestelijk vader. Humoristisch tekenaar Marnix Rueb was zoon van een Haagse kinderrechter en groeide op in een keurige Haagse buurt. Hoe komt het dat iemand uit een elitair Haags milieu zo’n ruw stripfiguur heeft bedacht?