Miyamoto Musashi (1973)

Japan
Actie / Historisch

geregisseerd door Tai Katô
met Hideki Takahashi, Jirô Tamiya en Keiko Matsuzaka

In deze versie van het verhaal van Miyamoto Musashi, zien we in het eerste hoofdstuk hoe de nog jonge zwaardvechter op zoek is naar glorie in de oorlog, maar niks bereikt doordat hij vecht aan de verliezende kant. Hierna begint hij aan zijn lange periode van zwerven en trainen, met altijd het duel met Kojiro Sasaki als doel in zijn gedachten. Het tweede hoofdstuk bouwt richting dat grote duel op het eiland Ganryu, met veel aandacht voor Musashi's planning en beraming om een voordeel ten opzichte van Kojiro te behalen.