Adje (2018)

Nederland
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Marcel de Vré

De in Den Haag geboren rockartiest Adrian 'Adje' Vandenberg is vooral bekend van Burning Heart, zijn internationale hit met zijn band Vandenberg. Nog succesvoller zijn 'Is this love' en 'Here I go Again', die hij op uitnodiging van zanger David Coverdale uitvoert met de Amerikaanse rockgroep Whitesnake. In 2013 richt hij met Jan Hoving de hardrockband Vandenberg's Moonkings op. Regisseur Marcel de Vré volgt deze nieuwe formatie op meerdere continenten.

avatar van Sylvia@vliss
moet je gezien hebben als je van muziek houdt. geweldig

avatar van Mr. Chiel
8/10. De film begint met 'niemand onder de 30 weet wie Adje is, en dat is ook niet erg'. Adje (Adrian Vandenberg) is een nuchtere man uit 't oosten van het land die grote successen meemaakte met Whitesnake (Here i go again on my own en Is this love) en nu weer een eigen band opzet. O.a. met een man die er ook nog een boerderij bij runt. MOOI!

60 minuten was helaas wat te komt om alles goed uit te diepen. Het opzetten van de band mist behoorlijk wat momenten (hoezo staan ze ineens in de Ziggo Dome?) en waarom wordt er niet begonnen met hoe ENORM groot hij vroeger was met de bands? Gemiste kans. Daardoor werd het in het begin wat rommelig. Maar ondanks dat een erg toffe film.

avatar van Brix
Alhoewel ik geen liefhebber van deze muziek ben vond ik het een interessante docu.
Zelf muzikant zijnde boeide mij het kijkje achter de schermen meer dan voldoende.
Inderdaad ontbrak er wel het e.e.a., zoals Mr. Chiel al aanhaalde.

Adje Vandenberg komt sympathiek over.
Zijn keuze om de huidige band bewust beheersbaar "klein" te houden is opmerkelijk.

De docu had van mij wel iets langer mogen zijn.