Another Sky (1954)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Gavin Lambert
met Victoria Grayson, Catherine Lacey en Lee Montague

Betaalde metgezel Rose Graham (Victoria Grayson) komt naar Marrakesh om te werken voor Selena Prouse (Catherine Lacey), een rijke weduwe. Prouse maakt deel uit van een kleine gemeenschap van Europeanen en Amerikanen die hun tijd besteden aan informele feesten en ijdele genoegens. Rose is niet blij met Selena's mannelijke metgezel Michael (Lee Montague), een gladde semi-gigolo. Ze brengt een groot deel van haar vrije dagen door met het verkennen van de stad, vergezeld door Ahmed, een lange Moor van weinig woorden. Maar dan wordt Rose aangetrokken door de jonge straatmuzikant Tayeb.