Kill Me Today, Tomorrow I'm Sick! (2018)

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Joachim Schroeder en Tobias Streck
met Karin Hanczewski, Carlo Ljubek en Sigi Zimmerschied

Pristina, 1999. De NAVO heeft Servië gebombardeerd. De Kosovo-Albanezen vieren de overwinning op de "Servische onderdrukkers". De internationale gemeenschap stuurt duizenden gezanten om het land te democratiseren, zoals de idealistische jonge Duitse Anna. Plaka is een naar zijn vaderland teruggekeerde pooier en begrijpt de westerlingen. Anna wordt Plaka's favoriete doelwit. Anna begrijpt al snel dat haar internationale collega's onwetend, corrupt en verveeld zijn door hun eigen missie. Het ergste is dat commandant Rhaci, de vermeende Kosovaarse vrijheidsstrijder en lieveling van het Westen, het land uitbuit. Anna is getuige van nationalistisch geweld en haar wereld valt uiteen nadat ze zich verantwoordelijk voelt voor een dodelijke fout, waaraan Plaka medeplichtig is. Gewapend leggen de twee hun leven in de waagschaal voor de mensheid.

avatar van Mr Thee
De trailer doet denken aan een Duitse knipoog naar een foute Hollywoodactiefilm. Hoor alleen al de voice-over op de trailer! Hoe fout en daarmee wellicht vreselijk goed deze debuutfilm is, daar ben ik wel benieuwd naar. Neemt men met succes de VN missie op de hak?

Won in Montreal the Silver Zenith (2e plaats debuutfilms).