La Pasión de Verónica Videla (2014)

Argentinië

geregisseerd door Cristián Darío Pellegrini
met Mariana Arancibia, Sonnia De Monte en Silvia del Castillo

Veronica is een jonge travestiet uit Mendoza. Ondanks een wet die travestieten verbiedt om vrijelijk op de straten van Mendoza te lopen, lijkt haar leven eenvoudig te zijn, totdat ze haar droom om psycholoog te worden wil vervullen. Ze mag zich niet inschrijven bij de psychologiefaculteit van de universiteit, omdat ze een travestiet is. Veronica moet vechten tegen onverschilligheid, sociale vooroordelen en haar eigen complexe seksuele identiteit om haar droom te verwezenlijken.