Deux Gouttes d'Eau (2018)

1 stem

Frankrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Nicolas Cuche
met Hugo Becker, Sylvie Testud en Marie-Christine Barrault

Op een ijskoude ochtend wordt de jonge Audrey Favreau vermoord teruggevonden in haar appartement. Valérie Laforge en haar collega Sam Barbieri worden op het onderzoek gezet, en zij verdenken al snel Antoine, de verloofde van Audrey. Zij weten echter niet dat Antoine een identieke tweelingbroer heeft: Tom. Het is aan de twee speurders om uit te zoeken wie van hen de dader is.

Franse TV-film met een spannend verloop en met een heel ongewoon slot. Binnen het toch ernstig verhaal van het zoeken naar een moordenaar is de scène die een oplossing - of geen - moet brengen echt grappig.
Maakte mij, terloops, de bedenking dat sinds enkele decennia in de film, zoals hier, rechercheurs een gelaat hebben, een privéleven, dat ook soms vermengd wordt met het politiewerk, terwijl dat bij oudere films (jaren 40, 50 en daarvoor) niet het geval was : het waren afstandelijke personages waarin niets van het dagelijks bestaan, naast hun job, te bespeuren viel.
In deze "Deux Gouttes d'Eau" komen Sylvie Testud en Michaël Youn als de niet altijd met elkaars mening akkoord zijnde politiemensen goed uit de verf en ook Hugo Becker als de tweeling.