À l'École des Philosophes (2018)

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Fernand Melgar

Achter de deuren van deze school gaat een wereld in de marge schuil: we volgen de eerste ervaringen op school van vijf geestelijk gehandicapten, die moeten leren samen te leven. Een schier onmogelijke opdracht, zozeer lijken ze in zichzelf opgesloten. Maar langzaamaan zien we de klas voor onze ogen vorm krijgen: de leerlingen boeken ondanks alle hindernissen vooruitgang. Met humor en tederheid wordt het avontuur getoond van een kleine groep ‘ongewone’ kinderen die een stap in het leven en de wereld zetten.

• gisteren om 23:12 uur op TV (TV5MONDE)