Human Harvest (2014)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Leon Lee
met David Matas, David Kilgour en Ethan Gutmann

In het begin van de jaren 2000 merkten doktoren van over de hele wereld op dat een groot aantal van hun patiënten naar China vlogen voor orgaantransplantaties. Organen waren daar in grote getale snel beschikbaar, maar er deden echter afschuwelijke verhalen de ronde. Het gerucht ging dat ziekenhuizen nog levende gevangenen gebruikten om snel aan organen te komen. Deze documentaire volgt het internationale onderzoek naar deze vermeende "organenoogst", geleid door David Matas en David Kilgour, genomineerden voor de Nobelprijs voor de Vrede.