The Girl in the Bathtub (2018)

Canada
Biografie / Drama

geregisseerd door Karen Moncrieff
met Caitlin Stasey, Kate Isaac en Warren Abbott

Julia, een jonge vrouw met een drankprobleem, wordt enkele dagen voor haar 27ste verjaardag dood aangetroffen in de badkuip van haar werkgever. Haar werkgever, een prominente advocaat uit Philadelphia waarmee Julia pasgeleden begon te daten, wordt gezien als hoofdverdachte. Later blijkt echter dat Julia contact had met nog twee mannen. Is één van hen verantwoordelijk voor de dood van Julia? Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

De titel deed mij spontaan aan Julia Roberts (“Pretty Woman”) denken, maar dit is een geheel ander verhaal over een jonge vrouw, die zichzelf voortdurend voorbij holt en haar toevlucht neemt tot drugs en alcohol. Een tragisch verhaal natuurlijk, maar de film laat op zich weinig indruk achter.