Dear Albania (2015)

Verenigde Staten / Albanië / Kosovo
Documentaire / Roadmovie

geregisseerd door Nate Dushku
met Eliza Dushku, Nate Dushku en Fadil Berisha

Eliza Dushku, een bekende Amerikaanse actrice, is van gemengde Deense en Albanese afkomst. In 'Dear Albania' reizen Eliza en haar broer Nate naar Albanië, waar ze 15 unieke steden door het hele land verkennen. Ze ontdekken het heden van Albanië, zijn verleden en horen over de hoop voor de toekomst. Voor de broer en zus wordt de reis naar hun voorouderlijk huis een culturele, historische en persoonlijke ontdekking.

avatar van John Milton
Flink afgerond naar boven, wat het is weinig meer dan een veredelde reisrapportage slash promofilm voor Albanië. Maar het was best interessant en leuk om te zien. Net als Eliza Dushku trouwens. Maar geen erg goede docu, waar je in een kritische bui genoeg op af kan dingen.