Egon und das Achte Weltwunder (1964)

Oost-Duitsland

geregisseerd door Christian Steinke
met Gunter Schoß, Traudl Kulikowski en Heinz Behrens

Egon Brümmer wordt uit de gevangenis vrijgelaten, waar hij inzat wegens mishandeling. Hij zat in een bende, maar wil eigenlijk opnieuw beginnen en niets meer met zijn vorige vrienden te maken hebben. Ze laten hem echter niet met rust. Hij begint te werken als bouwvakker en leert Christine Lange kennen, die ook 'het achtste wereldwonder' wordt genoemd omdat haar vrienden het een wonder zouden vinden als ze ooit eens verliefd zou worden. Egon spelt haar een mooi levensverhaal op de mouw en moet zien te schipperen om dit staande te houden terwijl zijn oude maten hem ook af en toe nog lastigvallen.