Les (2018)

Alternatieve titel: The Forest

Rusland

geregisseerd door Roman Zhigalov
met Oleg Shibayev, Natalya Rychkova en Oleg Feoktistov

In een klein dorpje in het midden van een enorm bos woont de zestienjarige Danila. Hij is verliefd op Katya, een vrouw die twee keer zo oud is als hijzelf, maar hij weet niet hoe hij haar moet benaderen. Zijn vader heeft gevoelens voor dezelfde vrouw en is zelfs bereid zijn familie voor haar te verlaten. Dit persoonlijk conflict tussen vader en zoon leidt echter tot een grote opschudding in het dorp, waardoor de bevolking in twee kampen wordt verdeeld. Beide kampen hebben steeds heftigere confrontaties.