Verliebt in Masuren (2018)

Duitsland
Romantiek

geregisseerd door Bruno Grass
met Hans-Uwe Bauer, Isabell Polak en Zofia Czerwinska

Kurt is een eigenzinnige, gepensioneerde scheepskapitein die na een ongeluk tijdens het zeilen hulpbehoevend wordt, maar voor hulp niet op zijn gedistantieerde familie hoeft te rekenen. Zijn moeilijke karakter zorgt ervoor dat drie verpleegsters er de brui aan geven eer de Poolse Roza haar opwachting maakt. Kurt, zelf afkomstig uit het voormalig Pruisische Mazurië, heeft het niet op Polen begrepen. De moedige Roza laat zich echter niet kennen, en wanneer het noodlot Roza terugroept naar Polen, neemt ze Kurt plichtsbewust gewoon mee. Daar ontdekt ze wat hem al sinds lang op de maag ligt en vindt ze dat het tijd is voor een doorstart.