Rajma Chawal (2018)

India
Komedie / Drama

geregisseerd door Leena Yadav
met Rishi Kapoor, Anirudh Tanwar en Amyra Dastur

Raj Mathur heeft net zijn vrouw verloren en onderhoudt een niet al te beste band met zijn zoon Kabir. Raj's buur stelt hem een plan voor: 'neem het Facebookprofiel van een knappe vrouw over en word via deze weg vrienden met je zoon'. Raj gaat hierop in en even later trapt Kabir in de val. Al snel vertrouwen ze elkaar hun persoonlijke leven toe. De problemen beginnen wanneer de vrouw, wier profiel werd ingenomen door Raj, Kabir tegen het lijf loopt.

Vanaf 30 november te zien op Netflix.

Ben niet zo bekend met de Bollywood films maar had eens zin in wat anders.
Verhaal is wel aardig bedacht. Een vader en zoon die na de dood van moeders lijnrecht tegenover elkaar staan. Om toch dichter bij zijn zoon te komen maakt vader een Facebookaccount aan alsof hij een meisje is.
Totdat zoonlief dat meisje in het echt tegen komt.

Verwacht veel muziek, dans en romantiek. Voor als je een keer zin hebt in wat anders.
2,5 ster omdat het acteerwerk nou niet echt geweldig is.

Matige romcom over een slechte communicatieve relatie tussen een koppig vader en zijn halstarrige zoon en hoe Facebook tot een oplossing zou kunnen brengen. De protagonisten missen de uitstraling om een dergelijke film te kunnen dragen. Een film om snel vergeten.