Koordinaty Smerti (1986)

Alternatieve titels: Coordinates of Death | Target for Death | Координаты Cмерти | Toa Do Chet | Tọa độ Chết

Vietnam / Sovjet-Unie
Drama / Oorlog

geregisseerd door Samvel Gasparov en Suan Tian Nguyen
met Aleksandr Galibin, Bao Viet en Yuriy Nazarov

Eind jaren zestig: de Amerikanen bombarderen Vietnamese dorpen en zorgen voor een hoop malaise. Alle schepen hebben de kust van Noord-Vietnam op last van een Amerikaans ultimatum verlaten, behalve het Sovjet-schip Chelyabinsk. Dit wordt prompt gebombardeerd en de overlevende bemanningsleden moeten met de hulp van Vietnamese opstandelingen zich in veiligheid brengen. Daarnaast volgen we de Amerikaanse actrice Kate Francis die met eigen ogen de verwoestingen begaan door haar landgenoten gadeslaat.