Colony Mutation (1995)

1 stem

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Tom Berna
met Joan Dinco, David Rommel en Anna Zizzo

Jim Matthews, een medewerker van een bedrijf dat zich bezighoudt met genetische onderzoeken, wordt betrapt op vreemdgaan met zijn secetaresse. Zijn vrouw (Meredith Weaver) besluit wraak te nemen en injecteert Jim met een experimenteel serum, waarna zijn ledematen zich ontdoen van zijn lijf en een eigen wil krijgen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Uit de krochten van de krochten... Bizarre, obscure SOV titel die even onkijkbaar als intrigerend is. Regisseur Tom Berna zou later nog effects animator zijn voor Michael J. Heagle's ''Go to Hell'', uitgegeven door Troma. Bovendien had hij een (klein) rolletje in Jigsaw (2002) (2*)... en daar houdt het dan op. Had hem graag meer zien maken, want ondanks dat de kwaliteit (doorheen alle aspecten van de film) hondsberoerd is, zitten er wel interessante body-horror elementen in. Met name het einde laat wat geinig knutselwerk zien wat betreft practical effects, iets wat de rest van de film ook wel iets meer van kon gebruiken. Interessante titel om op DVD te hebben liggen, maar dat is dan vooral vanwege z'n zeldzaamheid... en niet zozeer de kwaliteit.