Vai Viegli But Jaunam? (1986)

Alternatieve titels: Is It Easy to Be Young? | Legko Li Byt Molodym? | Легко ли быть Mолодым?

Sovjet-Unie
Documentaire / Drama

geregisseerd door Juris Podnieks

Deze documentaire start tijdens het concert van de verboden rockband Perkons in Letland. Nadat een treinwagon is gesloopt na het concert, heeft de regisseur een aantal interviews met mensen die hiermee te maken krijgen. Onderwerpen zijn een tiener die wordt aangeklaagd als hooligan, een jonge filmmaker, een moeder die bezorgd is over haar kind na Tsjernobyl, een Hare Krishna-volger en soldaten die terugkeren uit Afghanistan.