Sieben Stunden (2018)

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Christian Görlitz
met Bibiana Beglau, Thomas Loibl en Marko Dyrlich

Hanna werkt als psychologe in een gevangenis in Beieren, en oefent haar beroep met hart en ziel uit. Ze kan dan ook rekenen op het respect van zowel haar collega's als de gedetineerden. Op een dag neemt een van haar patiënten, Peter Petrowski, haar echter gevangen in haar kantoor. Zeven uur lang is Hanna de speelbal van Petrowski, die haar verschillende keren verkracht. Na de gijzeling probeert Hanna de draad van haar leven weer op te pikken. Ze besluit de cipiers en de politie aan te klagen voor wat er is gebeurd. In haar drang naar gerechtigheid dreigt ze echter alles te verliezen.