Jonny & Jessy (1972)

België
Drama / Romantiek

geregisseerd door Wies Andersen
met Wies Andersen, Marieke van Leeuwen en Kees Brusse

Jonny is verliefd op Jessy, maar nog meer op zijn auto. Dat vindt Jessy maar niks en ze maakt een einde aan de relatie. Jessy besluit een einde te maken aan de relatie en daar is Jonny van onder de indruk. Wanneer hij Jessy later opnieuw ontmoet, besluiten ze het nog eens samen te proberen, maar enkele figuren uit Jessy's verleden trachten daar een stokje voor te steken.

VPRO schreef:
Hoewel het scenario de aandacht vasthoudt, wemelt de regie van de blunders, cliché's en voorspelbare scènes, en wel zodanig dat deze tweevoudige, zo weinig naturalistische greep uit het echte leven lachwekkend was geworden, ware het niet dat enkele acteurs - waaronder Rouffaer - hem redden van een algehele ondergang.

Bron

avatar van SanderPuntCom
Film met het meest unieke duo badguys ooit: Walter ''Leo uit Thuis'' Moeremans & Rocco Granata. Verder niet zo om aan te zien.