Glamour (2000)

Hongarije

geregisseerd door Frigyes Gödrös
met Károly Eperjes, Eszter Ónodi en György Barkó

Film over het leven van drie generaties Hongaarse Joden met een meubelzaak in Boedapest. Centraal staat Imre, oudste zoon van de oprichter van de zaak. Imre leert Gerda kennen, een Duitse lerares, die naar Boedapest is gekomen om les te geven. Ze trouwen, Imre bekeert zich tot het christendom en laat zijn zoon Kisfiu, de verteller van het verhaal, dopen. We volgen de familie vanaf de Eerste Wereldoorlog, de jaren dertig, de komst van de nazi's, de verschrikkingen van Tweede Wereldoorlog, het aan de macht komen van de communisten tot en met de Hongaarse opstand in 1956.