L'Autre Rio (2018)

1 stem

Canada
Documentaire

geregisseerd door Émilie B. Guérette

Rio de Janeiro, augustus 2016. De Olympische Zomerspelen zijn in volle gang. Op een steenworp afstand van het Maracanã-stadion, maar ver van de internationale aandacht, leven honderd verpauperde families samen in een verlaten gebouw. Ondanks de ellende, bendegeweld en militarisering van de buurt, overleven de bewoners met vindingrijkheid en veerkracht. Genegeerd door de op sensatie beluste reportages, onthullen hun waardige en genereuze woorden een universum van beton en licht, waar de realiteit van vandaag verdwijnt achter de aspiraties voor morgen.