Itô kun A to E (2018)

Alternatieve titels: The Many Faces of Ito | The Many Faces of Ito: The Movie | 伊藤くん A to E

Japan
Drama / Komedie

geregisseerd door Ryuichi Hiroki
met Masaki Okada, Fumino Kimura en Nozomi Sasaki

Rio Yazaki is een schrijfster die bekend werd na het schrijven van een populaire tv-reeks. Ze is op zoek naar een onderwerp voor een nieuwe reeks, wanneer ze stuit op het verhaal van 5 doordeweekse vrouwen die elk problemen hebben met een man in hun leven. Tijdens de interviews met de vrouwen beseft Yazaki dat het niet enkel om dezelfde man gaat, maar ook dat ze hem persoonlijk kent.

Niet super.

Al helemaal niet omdat het van Hiroki komt, toch normaal een auteur die vol aan de slag kan met personages. Maar net in deze film, die draait rond verschillende personages en hun onderlinge band, laat hij het wat afweten. Da's toch een gemiste kans.

Het heeft allicht wel wat te maken met het feit dat dit een film-sequel is op een J-Drama reeks. Die films leunen doorgaans dichter bij het TV werk aan, Hiroki zelf heeft ook een aantal afleveringen van de reeks onder handen genomen. Toch was het leuker geweest wanneer hij de echte switch had kunnen maken naar de filmwereld.

Film ziet er verder ook wel iets te slick uit, vooral enkel personages zijn toch echt wat te afgeborsteld. De opzet is echter wel interessant en de film kent ook wel enkele betere momenten, maar in het algemeen is het gewoon te weinig, zeker kijkende naar de regisseur.

Beetje jammer, krijg je eens een Japanse film op Netflix, is het zo'n serie uitloper. Lastig aan te raden in ieder geval, of je moest de serie leukvinden.

Het is jammer dat regisseur Ryūichi Hiroki de diverse personages, die in deze tragikomedie voorbijkomen, niet wat meer uitdiept. Het is naar mijn smaak veel te oppervlakkig. Best een aardige film met een leuke cast, maar Hiroki kan beter.

avatar van Shaky
Ach jee... is hier een film van gemaakt? De serie, Ito-kun A to E (2017) - TvMeter.nl, was werkelijk afgrijselijk. Aan de reactie bij de film te lezen, loopt hier ook niemand over van enthousiasme.